Sunday, July 10, 2011

AKTIVITI SEORANG PENGANGGUR (lama oh x update blog)

Assalamualaikum 
dan 
helo
blogger sekalian..........

dah lama menyepi..tetiba baru nk update..reason? MALAS..sesuatu penyakit yg sebati dalam hidup aku sejak azali..panggg kena plak ngn title aku aktiviti seorg penganggur, msti korg igt aku ni pemalas tahap gaban duk umah je sampai menghabiskan beras mak bapak aku dirumah kan??kan? kan? baru 2 bulan aku hbs study..awal lg tuh..ngeee

well i already quit jd RA,prof ramlah adam sbb projek buku komando dah habis..officially unemployed lah dis time kan..so antara aktiviti yg aku wat skarang adalah:

1) basuh baju,sidai baju,lipat kain dan kerja2 suri rumah secara amnya

2)mencuba segala resepi2 yg ade mcm buat kek,biskut dan juga masak spagetti,lasagna... ade jgk yg x menjadi sperti kelmarin aku try wat roti then over bake jd keras dan buang dlm tong! mmbazir tp next time buat msti ade improvement

3) ganti puasa -waktu yg perfek skali nk ganti puasa sbb tgh x wat pape~

4)exercise : sbtu ahad slalu gi jog kt tasik ngn mak..then kadang2 gi main badminton ngn tirah petang2 kdg2 malam pun main jgk

5)tgk tv: sejak astro HD secara x sengaja di subscribe kt umah aku, senyum aku lebar sampai ke telinga sebab ade channel ONE HD iaitu channel korea, bole dikatakan bile brita kul 8pm je aku bkak tv3..yg the rest aku lyn drama korea..syiok oooo ngn mak aku skali terjebak..hehe then layan kpop countdown xabes2 smpai mak aku pun da seronok dgr lagu HELLO HELLO dari FT ISLAND, tp kekadang aku lyn gak la channel len mcm afc ke..yg berkaitan ngn benda yg bole buat aku meleleh ayaq lioq

6) mengusahakan barang recycle: rumah aku byk surat khabar lama and buku2 lama sbb mak aku jenis suke simpan, even keje conteng2 aku mase tadika pon die simpan n sayang nk buang, begitu juga dgn periuk2 lama yg dah x guna..setelah brjaya meyakinkan mak aku, aku buang segalanya..hahah oops bkn buang tp pegi hantar kt pusat recycle..dpt duet ma..

7) berusaha merajinkan diri nk menyiapkan proposal utk am780 - tula yg pi gatai attend interview sapa suruh!

sekarang nih tgh berusaha merajinkan diri utk menambah ilmu di dada dan juga tidak menjadi seorang yg ignorant phew...




No comments:

Post a Comment