Wednesday, June 8, 2011

menjejaki pejuang komunis dan menyusuri warisan melayu

Assalamualaikum



mesti korang pelik kan? pe kes tetiba jejak2 komunis ni lak kan? hehehe tu la akibatnya dah lama sgt x update belog..kan da byk citer tertinggal...nak cter pun byk sgt2 nih..okeh yang pertamanya:


aku dah keje.....keje pe? keje biasa2 je...jadi research assistant (RA)kepada seorang lecturer aku yang pernah menjadi supervisor aku masa subjek research dulu..daripada  xbuat pape kt umah bek aku keje smntara waktu ni kan..lecturer tu adalah prof datuk ramlah adam...korg kenal x?bagi bebudak uitm mmg kenal sebab die pernah jd dekan fakulti utk 1 term..bagi yg x kenal..korg belek balik buku teks kiter mase form 4&5 tu..haaa die la yg salah sorg penulis dlm buku tu...prof ramlah ni ajar mmg best..nak2 pulak subjek sejarah fav aku mase skola dulu..prof ramlah ni bole dikatakan pejuang melayu terakhir pun ade..tu the best part of her lah..dari aspect lain..xperlulah diceritakan ye...kang 2 hari 3 mlm pun x abes nih..heeee 

gaji aku? bole la..biase2 je...lepaslah nk menampung belanja diri aku ni..nk tolong mak bapak x lepas lagi..soo aku ulang alik la dari shah alam ke putrajaya setiap hari..tu nasib bek opis ayah aku kt shah alam, so pegi balik ngn die lah ni..prof ramlah ade wat projek:

1)pejuang duka merdeka(start dari 2 tahun lepas...lame dowhhh)
2)intipati ucapan mahathir(yg ni x sain cntract ngn DBP lagi..so aku x wat)
3)perdana menteri malaysia(belum start ag)

skarang aku ngn ria tolong die hbs kan projek menjejaki VAT69 komando ni..tugas kitorg mengedit2 teks cerita yg 500 lbh pages nye..fuh berpinar mataku..then prof terlibat ngn 1 more research project dgn 2 lagi lecturer lain pasal warisan melayu mcm keris, pedang,golok,emas,perak,besi,tembaga...benda2 cmtu lah so prject tu pun aku kena tolong...

yg bestnye..dari 3/5-7/5 hari tu aku ngn hanna, ria xde sbb pegi medan holiday..so hanna ganti ria, kitorg ikut prof and her husband pergi ke ulu kinta dan juga kuala kangsar nak wat 2 projek ni skaligus lah..yg komunis tu xde pe dah la..cume nk wat pengecaman gambar ngn interview ade lagi 2-3 org pejuang komunis, cuma yg keris dan golok tu baru nak bermula..agak penat ye..disitu.


haaa tulah keje yg aku wat skarang sementara nk dpt keje yg lain..it was fun..next entry aku citer ngn lebih detail lagi psl komunis ngn pembuatan keris ni ye..ciow wasalam..





p/s: tetiba ayah aku ty aku..kakak xnk interview ayah ke pasal komunis tu..mase ayah jd polis dulu2 mase kakak pun baby lagi..ayah ade terlibat ngn penangkapan komunis mcm shamsiah fakeh sume tu..mase lewat 80an..n i was like...erkkk ayah tangkap komunis???biar betul..x tau pun..hahahah

No comments:

Post a Comment