Saturday, April 23, 2011

Junior Masterchef Australia (^_^)

Assalamualaikum n helo peeps!





korang layan x show ni?? kalo lyn give me 5!!! kalo x lyn duk diam2 n lyn entry ni..hohoho kiddin2..ok2 suke sgt show ni dan lyn dr episode 1st lagi..cume ade la miss byk episode sbb x blik rumah..duk hostel mane ade chance nk tgk TV kan..aku suke show ni korang jgn igt sbb aku ni pandai masak ke ape..sbb aku suke makan, kekekekeke dan yang unik nye contestant sume kanak2 yang berusia 8-13 years old..kagum x??


I was soooooo impressed with their cooking skills and ability....dan juga kagum on how their parents educate their children...mmm lain bebenor ngn kanak2 kt malaysia ni..(juga refer kat diri sendri yg xtau pape mase umo 9 thn)..tgk cara diorg bake magdeline, crepe suzzete,choc truffles with white choc..pastu msk segala jenis meat,trmasuk lah siput, crab..wat kan aku terlopong yg x dpt dibendung lagi..fuh msk cm org yg umo 30-40an punye umo..


agak2 kalo Malaysia wat rancangan ni ade x bdk2 nk masuk?? kalo tom tom bak tu aku percaya mmg berkebuk-kebuk parents suh masuk..xpandai nyanyi or main instrument pun xpe..asal pandai miming lagu pun jadi lah..sori kalo ade yg terasa..tp this is reality of our people..ni just pendapat peribadi aku je hoho..dari rancangan ni..telah bukak kan minda aku ke perspektif yg lagi luas...dan lagi amazing nye cara pembawakan diri budak2 ni sgt2 bagus dan matang dari segi diorang bagi komen, menjawab soalan, respon n kritik peserta lain jgk sgt2 bagus...adore sgt mcm mane cara parents kat sane didik anak2 diorg...diorg support ape yg anak diorang minat dan x tertumpu kt akademik je..





all the contestant....yup2 yg hijjab purple tu muslim..safiyah..tp die x shortlisted dlm junior masterchef..eliminated dlm pusingan penyingkiran yg first..die bake orange muffin kalo x silap..





Lucy 8 yr old girl yang terer wat desert





Sienna- 9 yr old girl..shortlisted in top 4...terer x?? bdk ni terer giler msk n pandai brckp,confident pastu suke msk yg susah2 mcm msk risoto..even aku x penah msk n mkn risoto tu..tp aku tau risoto tu susah nk msk..cmne aku tau susah nk msk?? sbb juri dlm show ni ckp cm tu...hahaha.... ok x lawak.





Sofia..12 yr old girl..also shortlisted in top 4.. die masuk junior masterchef dgn kakak kembar die..









tadaaa ni fnalist junior masterchef...isabella and jack...issabella ni twin sofia..aku tau muka x same kan3? kembar x seiras kot...sape menang??emmmm lagi 24 jam dr skang...esok lah kul 8..=D lmbat lah den blik kolej sok..






x sabar nk tgk MASTERCHEF MALAYSIA...agak2 ade x chef ramsay??mmmm

No comments:

Post a Comment